lördag 12 juli 2008

slöaste dan ever!

Tror Nicole börjar fatta att man inte ska va uppe o härja o glo på tve klockan 05:10. Hon var hyperaktiv fram till 09:30 sen bara föll hon ihop i soffan. Själv hade jag burit ut sängkläderna i soffan innan så jag var ju nästan utvilad. Men bara nästan, vem tackar nej till att gå in och lägga sig i sin sjukt stora, sköna säng.
Vädret var ändå inget att hurra för. Jag bar in min lilla tös och öppnade fönstret lite på glänt så man kunde somnade till trafiken o kyrkklockan. Vaknade en timme senare av att det ösregnade så att det nästan stänkte in och åskan bullrade så lägenheten nästan skaka, men Nicole bara snusade vidare, själv började jag tänka på på mina stackars handukar som hängde på tork på balkongen. suck de lär ju vara tvärblöta nu. Jag somnade om igen. Vid 12:15 vaknade jag av liggsår eller nåt men min kropp pallade inte ligga ner mer, jag hade som vanligt inte sovit bra,(har inte sovit ordentligt på nästan 6 dagar pga massa drömmar som gör att jag inte känner mig utvilad oavsett hur många timmar jag sovit. ) Nicole sov forfarande, sikken sömntuta men nu fick det vara nog. Jag började försöiktigt peta på henne ör att få hennes uppmärksamhet. efter att ha gnuggat sig i ögonen en stund började hon skratta, precis som hon själv förstod hur länge hon sovit.
Jag gick upp och gjorde lite lunch och Nicole satte sig tillrätta med en bok. Efter maten satte vi oss och ritade lite. men sen började hon sega ihop igen vid 17 tiden eftersom hon är van vid att sova nån timme på eftermiddan. Jag bad henne att hjälpa mig städa och då piggna hon till igen. Efter hemlagad middag o disneydags så längtade hon tillbaka till sin säng.

Och där ligger hon än, hoppas hon stannar där liite längre i morgon bitti så vi orkar åka till Ikea med resten av familjen. Förvånansvärt nog är jag också lite trött forfarande och funderar på att gå och lägga mig tidigt så man orkar köra långt i morgon för då bär det även av hem till mina föräldara i nån vecka. Nej nu e jag så sjukt sugen på glass att jag håller på att smälla av, bäst att gå o lägga sig nu så jag slipper tänka på det. go natt alla glada ;)

Inga kommentarer: