söndag 13 juli 2008

Hemma i skåne igen efter en låång dag

världens längsta dag, men den har varit riktigt bra. Nicole var förstås uppe och härja vid 05:15 igen men i dag hade man mer energi att orka stå ut med att vara uppe så dags. Vi var färdiga innan de andra kom så vi tog en liten promenad runt kyrkområdet i det vackra sommar vädret. Vid 10:10 kom min mamma, pappa och moster. Efter att stoltserat med min stora ekande lägenhet bar det av till Ikea, var förstås jag som körde, det gäller ju att passa på att träna. Det gick bättre än jag förväntade så än så länge ser körkortet lovande ut.
Väl på Ikea shoppade jag loss riktigt ordentligt för lite mer än tusen lappen, men tro mig det var det värt. Nicole var ett riktigt litet skrik monster på Ikea men som tur var vi några stycken som höll koll på henne. Efter nästan 4 timmar så var vi färdiga, vi hade allt eller ja nästan allt.
Väl hemma igen hamna allt på plats och man såg stor skillnad. Tyvärr så passade inte den fina spotlightsen som jag ville ha i tvrummet men där emot blev somrummet tvär mysigt. Det firade vi med säkert Sveriges dyraste pizza. för att vara ett sånt litet samhälle som Jämshög e så ligger de inne med skyhöga priser på deras pizzor, tur för dom att de e trevliga där annars hade jag stämt dem eller nåt hehe*

Efter det bar det av hemåt och den resan går riktigt snabbt men jag lyckades somna iaf. Snapsen blev överlycklig över att se oss och Nicole sprang runder och undersökte allt och man börja undra var all den energi kom ifrån men när hon såg sin kära gammla spjälsäng så kom hon på sig själv med att hon kanske var trött iaf. Och det är jag me vill jag lova men har fastnad i nån kriminal serie och har nåt ovanligt sug efter att gå o läsa en bok. Och det suget beror nog på att jag inte har nån läslampa på mitt rum längre så jag kan inte läsa nån bok haha ja vad kallar man det - dålig timing...n e nu får jag ta o krypa ner i min enkelsäng och ligga o drömma mig tillbaka till min dubbelsäng i blekinge som står och väntar på mig hehe

Inga kommentarer: