onsdag 29 augusti 2012

Vill åka tåg, men fattar inte hur man gör!!?

Nej, jag skojar inte. Jag fattar inte ett dryft av hur Värmlandstrafik fungerar. Vet att de har tåg och buss, vart de utgår och hur de ser ut, men där efter är det stopp!
Fattar inte vilket kort man ska köpa och framför allt inte varför man ska köpa det. Serr nått om rabatter hit, men inte dit. Inga kontanter, men olika namn för olika ting. Blir helt arg. Tåg är egentligen det bästa jag vet sen ungdomens år, då jag bara satte mig på tåget och åkte, Skåne runt. Överallt var jag, helt själv, helt underbart. Malmö, Lund, Simrishamn, Ängelholm, Krisitanstad, Eslöv, Båstad, Markaryd, Trelleborg, Landskrona och självklart Helsingborg, är några av de ställen jag besökte några extra gånger . Alla dessa resor, tack vare mitt Skånekort. Nu heter det Jojo i Skåne, men efter lite lusläsning fungerar det precis som jag minns det och jag skulle lätt våga skaffa mig ett kort där och veta vart jag får och inte får åka med det och bara njuta. Men, nu bor jag inte i Skåne, utan Värmland och det är här jag behöver ta mig runt....Eller ja, helst vill jag till Åmål, men det är ju ännu värre, då måste jag ju veta vad gatorna heter så jag hamnar rätt och tiden springer i väg, så nu vågar jag inte åka någonstans. Hade viktiga ärenden där. Karlstad, det är mer och mer som en avlägsen dröm. Att kunna åka bil, till Karlstad.

Usch nu blev jag sådär bitter. Massa att göra, men inget blir gjort. Tror det är bäst jag försöker fixa lite lunch innan magen får mer spel på mig. Usch, så hungrig. Vanans trygghet drar mot kor4vkiosken för att fixa nått snabbt, men förnuftet säger att jag borde testa på vår nya och väldigt billiga Bistro i stan..Fast magen säger ät nu, eller jag går sönder....Usch, vad svårt allt plötsligt blev. Så mycket jag borde göra och som inte det vore nog sitter det nu en geting på min axel...det va väl typiskt..

Inga kommentarer: