lördag 4 augusti 2012

Det är nära nu. Så nära


08:35 den 4 augusti födde jag en liten flicka som fick namnet Nicole. Det lilla flickebarnet är inte längre en bebis eller stort dagisbarn, hon är snart en skolflicka. Vart tog tiden vägen? Känns som det   inte var första gången jag höll henne i min famn på sjukhuset i Kristianstad. Hon föddes till skåning, men befinner sig i  sen 1 år och 7 månader i södra Värmland oh här verkar hon faktiskt trivas. Det känns som det var igår jag kunde bära henne sovandes från bilen. Nu orkar jag inte lyfta längre. Hon börjar bli lång och nyfiken på livets alla äventyr.



Stort grattis min älskade Nicole
 på 6 års dagen. I dag, är din dag.                       
 
Igår kväll hade vi lite familjeparty där hon typ fixade som en värdinn. Då valde hon förstås att vi skulle äta tårta på henness rum och titta på prinsessfilmer. Hon fick en hel påse med för tidiga presenter. De var jätte fina. Mycket kom från morfar & mormors resa i USA och min pojkvän Pär, som bland annat köpte kylskåps poesi. Det var uppskattat. Hon övar och över på ord och meningar. Hon börjar bli stor. Var tog min lilla bebis längre. Utan en söt sexåring som är redo att börja fritids och förskola. I dag är det kalas igen, Det stora kalaset, dit det kommer nästan 30 personer för att gratta hennes på sin dag. Kalset är inte hemma,  utan i ett hyrt ställe. De tror det ska bli sol hela dagen. Om så, är vi lyckliga och då blir det nog ett fantastiskt kalas. Hipp hipp hurra för dig, nu ska jag väcka födelsedagsbarnet med massa kärlek och kanske en tårtbit. 











Inga kommentarer: