onsdag 29 augusti 2012

Mitt facebookkonto är spärrat!!

Från ingenstans, typ nyss skedde det som känns overkligt - Facebook säger att jag är utloggad, trots att jag precis skrivit ett inlägg till en vän. Försökte logga in igen, men då stod det såhä:

"

Ditt konto har spärrats tillfälligt.

Det ser ut som om någon har försökt få åtkomst till ditt konto. Därför har vi spärrat det tillfälligt för att hålla det säkert. För att skydda din sekretess kan ingen se ditt konto medan det är spärrat. För att låsa upp kontot måste du genomgå en säkerhetskontroll.
Observera att det strider mot Facebooks användarvillkor att försöka få åtkomst till någon annans konto. Det kan också vara olagligt. Om du inte är Amelie Nubia Hedberg klickar du på knappen "Avbryt".
"
Och därefter:  
"

Ladda upp legitimation med foto

För att bekräfta att detta är ditt konto måste du skicka in en digital bild i färg av din officiellt godkända ID-handling. Legitimationen ska innehålla ditt namn, födelsedatum och foto.
Godkända ID-handlingar omfattar:
  • Pass
  • Körkort
  • Statligt utfärdat ID-kort
  • Militärt ID-kort
  • Immigrations-ID med namnteckning
Vi godkänner inte:
  • Din profilbild
  • Vardagsbilder
  • Clip art
    "
    Va FaN!!???? 
    Tänk om jag hade haft falskt namn och ingen bild. Kanske velat va hemlig och då råka ut för det här. Tur jag inte är hemlig, men ändå!

1 kommentar:

John Ericsson today. Gothenborg sa...

Det hände med mig, trötts att jag skickade mitt ID-men de inte återställt mitt konto. Kan ni vara snäll och hjälpa mig.tack