fredag 24 augusti 2012

Tillbaka i gamla vanor

-Ger farlig trygghet. Jag och Pär hade skött oss så bra en ganska lång tid innan, så nu när alla symptomer av för mycket socker, nicotin, energifattig mat och för lite rörelse börjar visa sig, mår jag illa av det. På riktigt. Känns som jag tappat balansen helt. Frukost är inte ens lockande längre. Nicotinsuget gör mig svettig, hela huden ser ut som en krater explosion, gnistan i ögonen är borta, urinvägsinfektion och viktuppgången från de hittills stabila 52 kg är mer än ett faktum.
Jag kan säkert fortsätta rabbla upp förändringarna som inte direkt höjer mitt utseende.
Men tänk att det ska krävas att man påbörjar en detox, börjar äta hälsosammare och till och med hinner se förbättringarna av det, innan man ska förstå till 100% vilken makt socker har. Socker borde klassas som den farligaste drogen vi har i detta stresssamhälle. Men nopp, den är lagligast av alla, alltså lätttillgänglig när man får för sig att falla tillbaka i ett evigt jagande på socker och den kortvariga energin. Som dessutom ger dålig hud och tjock mage. Med detta sagt ska jag kasta i mig en fattig macka och fortsätta frossandet i sockersaker en dag till...I väntan på pengar, sen kanske att jag tar tjuren vid hornen och ändrar livsstil, igen!

Inga kommentarer: