onsdag 29 augusti 2012

Om jag ändå vore på Grekland nu

Då hade jag också kunnat ligga där  i tältet och höra vågorna guppa eller vad nu grabbarna gör just nu....Ingen aning. I vilket fall, jag är inte i Grekland, men det är Pär och hans polare. Från och med i morgon ska de dansa. Dansa så mycket de bara orkar. I en vecka. Jag är så avundsjuk, Jag hade kunnat följa med om det inte vore för en väldigt viktigt detalj - barnvakt. Så nej, här sitter jag nu. Ensam i tystnad och lyssnar på datorns surr och bara väntar. Väntar på sömn. Ensam. Det är första gången som Pär är ifrån mig, det känns konstigt. Vi har ju våra kvällsrutiner och de känns helt meningslösa nu. Han ringde mig innan och önska god natt. Efter det blev jag klarvaken. I Säffle regnar det, i Grekland är det varmt. Om jag ändå vore på Grekland nu...

Inga kommentarer: