onsdag 8 februari 2012

kärleksfull sällskapspaus

I helgen har mina föräldrar varit här. Det har fått ner mig på jorden lite. De får mig att känna mig trygg och en gnutta lugnare. Vi åt väldigt fin mat på Stenmagasinet, som min kaffekompis tipsa om, när jag sa " Jag vill visa Säffle från deras bästa sida."
Ingen djungel men mer färger och liv har nu nått mitt hem. Jag har helt enkelt gått och blitt med växter, väldoftande nya värmeljus och väggdekaler. Min favorit är min Dracaena marginata som Nicole tycker ska heta Yngve. Förutom god mat och fina inköp, har det busats i snön, lagat min bil och vi har pratat en massa om förr och nu för att få mig på benen igen. Jag må vara "trött" nu, men det varar inte för alltid, det vet jag. Gäller bara att hitta gnistan igen. Någon som har tips på det, hojta till för nu blev det ensamt igen när de åkte.

Inga kommentarer: