tisdag 4 januari 2011

Innan det blir gammalt skryt...


Innan det är försent att skryta (undrar om det någonsin blir försent att skryta med något man gjort bra?) Tänkte jag berätta om den text som jag filat på i det lilla magiska anteckningsblocket, då jag vandrade längs gatorna i Säffle i -10 (kanske mer) Ord flödade, den blev renskriven på datorn och lades enbart ut på denna bloggen. Fast bara i några dagar, (veckor) för sen tog jag modet till mig och skickade in den till en av Värmlands lokaltidningar.

Dagar gick (veckor), den föll i glömska och jag fortsatte skriva nya texter. Föräldrarna från söder var på besök och pappa skröt åt mig om att jag fanns på en internetsida som inte var min egen blogg och på självaste nyårafton fick jag se med egna ögon den länk jag trodde min pappa hade förväxlat med någon annan. Nej, det var sant. Mitt namn finns på NWTs nättidning. Coolt och fett stolt.

Det var min dröm med 2010 års skrivande när det året började för 1 år sedan, där jag satt hemma i min lägenhet och skålade in 2010 med min dator: Mitt nyårslöfte 2010, att få någon av mina texter publicerad i något som är etablerat, känt, som har ett namn. Den 13 december hade de publicerat min text. Dock utan min vetskap, men det blev en fin nyårspresent och jag känner att jag stolt kan komma med mitt skryt om att denna länk från en etablerad lokaltidning i Värmland, innehåller mitt namn och mina ord:

Kom ihåg vart den kunde läsas först:

Inga kommentarer: