fredag 28 januari 2011

"Skolavslutning"& konstig musik

Jag har precis avslutat en intensiv men efterlängtad vecka 4 och jag lever än! Tiden har gått galet fort och jag är förvånad över hur bra det har gått. Tidiga mornar och långa dagar. Har blandat mina studieenheter med nya musikupptäckter som Jónsi, har förgyllt mina dagar för att hålla energin på topp och sammanlagt litervis med kaffe och ovanligt mycket mys och bus med den lilla fröken. Hon har börjat trivas på dagis och har inget emot långa dagar, men blir inte förvånad om hon somnar för natten innan 18 ibland. 3 veckor har passerat och 3:e veckan var den veckan som allt började falla på plats, typiskt nog är det slut nu. Introduktions veckorna är slut nu. Nu släpper de ut oss på distans och eviga fristudier. Precis när klassen börjat slappna av och börjat lära känna varandra, så skiljs vi åt. Vi avslutade allt med goda pajer som en av lärarinnorna hade gjort och massa skratt och härligheter. Nu ska jag inte dit förrän...På måndag. Ja, ni läste rätt, jag har lärt känna mig så pass att distansen kommer jag sköta bäst om jag gör den skolan. Dessutom är det så trevlig miljö där och lärarna nära till hands, men visst det kommer nog bli många gånger hemma också och då kommer jag passa på att spela min konstiga musik i min vackra vardag.

Jónsi - Som en manlig Björk : Jónsi – Go

Inga kommentarer: