måndag 10 januari 2011

Välkommen du 2011, du börjar bra!

Trodde aldrig jag skulle överleva 2010, men här sitter jag nu. Det var ett år med brustet hjärta, damm i plånboken och med 3 flyttar för att hitta hem, men framför allt var det ett år med en brinnande dröm, en dröm som aldrig hann slockna innan årets slut, snarare ta mer fyr. Talar förstås om mitt skrivande. Min last, min terapi, min dröm. Trots svårt mörker som kommit i vågor hela året och försökt dra mig ner till botten, så har jag kombinerat min eviga nyfikenhet om vad som döljer sig bakom allt och ingenting med min iver om att vilja presentera mitt fynd med mina ord för andra. Som sagt här sitter jag nu, levande på mer än ett sätt. Om 2 dagar kommer jag hamna i tidningen och denna gången inte för att jag skicka in ett av mina små verk, utan för att de är nyfikna på mitt skrivande.

"Känns som 2010, varade i 10 år!"

Jag har hittat hem, ja jag tror det. Om inget annat så har jag hittat nåt som kommer ta flera månader att släcka nyfikenheten på. Jag har den pojkvän jag jagade efter hela 2010 (samma som 2009, men endå det är han jag vill ha.) Min plånbok har fått känna smaken av både sedlar och små kronor och jag har en dotter som försöker anpassa sig och slänger in lite värmländsk dialekt när man minst anar det.
I nästan 6½ månad har jag haft sommarlov, när man var liten önskade man att få vara ledig jämt, men som 24 åring är det inte lika kul att gå hemma, när allt man vill göra är att få vara en del av samhället.

"Utan allt stöd från läsare, familj och vänner, hade jag aldrig kommit såhär långt i mitt skrivande på egen hand."

I morgon, 09:00 ska jag infinna mig i Komvux lokaler för att vara en av dem som ska läsa Omvårdnads programmet. I morgon och ca tre veckor framåt, ska jag infinna mig i ett klassrum igen, med penna, papper och någon som ska lära mig om sånt jag behöver veta. Bara att veta att jag har 3 garanterade veckor i värmen, bland andra människor, med en sysselsättning gör mig varm, förväntansfull och levande.
Säffle är den staden, som med öppna armar tror på mig och släpper in mig i samhällets vardag. I morgon börjar vardagen på riktigt, i morgon börjar 2011, Välkommen!

Inga kommentarer: