måndag 24 januari 2011

Varför vill håret aldrig som jag vill!

Har drabbats av hårproblem. I november börjarde mitt mörkbruna hår se sådär tråkigt och livlöst ut, att jag la i en aning ljusare ton, dock såg det fortfarande mörkt ut. Mörkt och fullt med liv. Nu är det slutet på januari och begäret efter att förya det är åter här. Återigen lyser mitt hår med livlöshet och dassig färg, men, (ett stort MEN,) mitt i all dassighet är jag plötsligt så ljubrun i håret, att tvekan har kommit. Så här ljus i håret har jag inte varit sen jag var blond under, men nu är hårfärgen köpt. Om jag gjort mig själv en tjänst eller om jag missat min enda chans att fortsätta var ljus igen på egen hand (utan "stylist"), det vet jag inte förrän i morgon. Under hela 2010 gick jag från ljusblond, rödhårig, ljusbrun, och allt annat ljust där emellan och frisyrerna ska vi inte ens tala om. Läcker som få. Nu har jag inte klippt mig sen oktober (Dennis var en ängel och klippte mig en sista gång innan jag flyttade,) men nu står jag på egna hårben och då är det inte lika kul att pilla med håret längre, inte mer än det jag ska göra i kväll. För i kväll, som belöning för denna tidiga morgon, hårt arbetande skoldag och efter ett svettigt zumba pass, ska jag åter doppa håret i färgburken och för första gången på mycket länge bli - Svart! (igen)

Inga kommentarer: