tisdag 16 augusti 2011

Vilken var den första vuxenfilmen du såg som litet barn?


Mamma hade Purple rain inspelat och jag var inte sen som 5-6 åring att gå igenom filmlådan i brist på annat att tittat på. Den lådan var mest fylld med inspelningar när pappa tävlade i enbett, dokumentärer från Colombia och denna. Purple rain. Som litet barn verkade den väldigt intensiv och lite läskig med alla dessa höga toner och känslor.
Några år senare gick jag igenom föräldrarnas skivsamling och hittade mammas skiva The hits med Prince, plötsligt förstod jag hans sound.
Jag såg filmen en gång till, den var bra trots min unga åldrer, bra men vuxen. Tycker fortfarande i vuxenålder att den är intensiv, känslosam, rockig, men också helt jäkla fantastisk och ett antal tårar har fällts. Vilken var din första vuxenfilm som du såg som barn?

Inga kommentarer: