onsdag 10 augusti 2011

Jag är kär i man vid namn Gad

Gad Gustaf Grecke. En man vars liv har fångat mig. Som ur en levande dagbok har jag fått ta del av hans liv. Ett liv som inte är slut, det har bara börjat. Han lät mig se hans bakgrund, hans inre, hans svaghet och kärlek. Precis när det kändes som jag visste allt, tog det slut. Sista sidan var skriven. En bok, lika tjock som en tung bibel hade fångat mig under en hel sommar. Orden om Gad Gustaf Greckes liv. Han kändes så verklig, precis som att jag kunde smeka hans kind och se det alla dessa kvinnor föll för. Han var en poet med orden och fångade livets detaljer medan han trollade bort det onda i verkligheten. Ljuva toner hördes alltid i bakgrunden, jazz. Han är en man, alldeles för gammal för mig, men orden hans, faller vilken kvinna som helst i smaken. Jag bläddrar, sökande efter en missad sida, men nej det är slut. Det kändes som jag läst ett konstverk, ett målande konstverk om allt det vi kan känna igen oss i även om vi inte är Gad. Det är inte slut för alltid dock, bara en stund till, då Anders Jacobsson, författaren som är känd för att vara en av de två bakom Sune & Bert, lovar att Gad Gustaf Geckes återkommer. Bok nr 2 i trilogin skrivs för fullt och jag kan inget annat än säga att jag längtar till att åter få ta del av Gads liv. Namnet som gjorde att jag blev kär i en bok.

1 kommentar:

Anders Jacobsson sa...

Oj!!!!!!!!

Jag är nästan stum...
Det krävs MYCKET att jag ska tappa fattningen :)

jag gjorde d nyss!!!

kram

A