torsdag 18 augusti 2011

Lediga veckan

Ja 8 veckor bara *poff* borta. Slut, gone, förbi. Sen i måndags är jag "arbetslös", men inte sysslolös. Jag lyckas ju alltid hitta på nåt. Typ dra på mig en yttre hörselgångs inflammation, urinvägsinfektion, sova extra mycket, städa en del och några kilometers promenader. Det är skönt att ha Sessan hemma igen och även om vi inte är allt för kreativa, så vad gör det. Vi bara är. När hon inte är på dagis vill säga. Ja dagis, det drar gång på riktigt nästa vecka. Då börjar allvaret, då är det andra terminen på omvårdnads linjen som börjar. Det har ryktats om en väldigt intensiv termin. Så det är väl bra om jag fått tillbaka min nu lite förlorade hälsa tills dess, gott mod behöver jag inte för det har jag gott om. Vet inte var min lilla stråle av positiv kraft kommer ifrån, men jag vet att den finns där.
Alltså, jag måste ju erkänna att trots de få dagar som har gått saknar jag jobbet, arbetskamraterna, de boende och rutinerna, men en ledig vecka är då aldrig fel, eller hur?

Inga kommentarer: