tisdag 2 augusti 2011

B.B King - Bad Luck Soul

Ja så heter låten som jag glatt trallar med i. Den är gulligt bra. Kom hem för en stund sen efter att ha vandrat 2,5 km i solnedgångens sken. Detta efter att jag avslutat mitt kvällspass på jobbet. Det var en bra kväll, fast det brukar det ju vara. Om man backar ytterligare så lämnade jag ju bloggen och begav mig ut på stan. Inte för att shoppa eller sitta och steka i solen. Nej nej, det var motion som gällde. Min Noom Android skulle rasta mig, blev dock sur när jag hade gått mer än 1 km och den bara visade att jag gått 68 m. Detta berodde på att den var inställd på cykling. Jag var tvungen att stanna och skratta en stund i hetta. Ja hett det var det verkligen, men jag vandrade på och hann med 3 km innan jag nästan sprang in på jobbet, svett och dann. Innan jag kom dit, svängde jag av vid kanalen och lyckades tajma slussarna för första gången. Alltså jag tillhör ju de som bara sett detta på tv. Det är dock lite pinsamt att det nu är augusti och att det är först nu jag ser det, då detta pågått för fullt hela sommaren. I vilket fall, intressant var det och jag har massa bildbevis.
I kväll träffade Han som jag är vikarierande kontaktman för och han höll nästan på att hoppa till då han såg mig. Han skrattade och sa - Oj, vad brun du blivit, trodde det var din skugga som var på besök.
Vi skratta glatt ikapp och jag gladdes över att min heta vandring gjort så bra resultat.
Gick förbi Coffes jobb på hemvägen och gav han en stor puss så att han klarar sig i natt då det åter är dags för ett nattpass på hans jobb. Jag tänker inte spendera natten med hans apkatt som är helt loco så fort Coffe inte är hemma, jag passar på att smyga dit när han somnat *fniss*
Nu ska jag försöka ta tag i mitt kaos, eller ja snart. För nu är jag mätt. Paltkoma som de säger här typ. Ska chilla en stund, sen får vi se vad kvällen har att bjuda på!

Inga kommentarer: