söndag 21 augusti 2011

De verkar sjunga på sista visan


Jag tror, dock inte säker att det var våren 2009 jag införskaffade mig ett par Logotec högtalare med sån där baslåda via Onoff.se. De finns nog ingen genre jag inte tvingat dem att spela och volymen har ibland varit skadlig.
En gång råkade jag bränna hål på nätet när jag hade med dem ute på balkongen och de har fått vara med om ett antal flyttar, men inget verkar ha rubbat dem. Jag har alltid kunnat lita på dem och än mer älskat dem. Ja, man kan faktiskt älska ett par högtalare.

De har varit en del av mitt knasiga liv. Nästan alla mina närmaste har varit på och pillat på volymknappen minst en gång och varit en stor del av min kreativitet.
Jag minns de gångerna jag faktiskt stört mig på att de varit så bra (Typ när min störbo, levde ut hans titel och höjde volymen till max trots tidpunkt på dygn och att jag bett honom sänka, en riktig retsticka.)

Trots att de kom in i livet 2009, blev det inget klagomål på dem förrän sommaren 2010. (Då hade jag dessutom börjat spela ganska brutal musik, inte grannvänlig med andra ord.)
För så är det, de har verkligen varit det perfekta sättet att visa grannarna att man är en snäll liten prick, då det oftast, både då och nu kommer mest svenska klassiker eller Jazz när volymen är som högst och det verkar gå hem även här uppe. Ja, menar vem kan motstå Siw Malmkvist?

Typ samma dag som mitt öra fick spatt och sluta fungera ordentligt drabbades även dem av ett rejält glapp. Detta har aldrig hänt innan. Inte det med mitt öra heller för visso, kanske den lider med mig och blir som förr när jag också blir det,eller?

Om inget annat så får jag sörja dem en stund och sedan koppla in någon av de andra två högtalarna jag har här hemma och skapa historia med dem och hoppas att det dröjer länge till innan de också börjar sjunga på sista visan..

Inga kommentarer: