onsdag 11 januari 2012

Och där var alla minnen borta

Nej, kanske inte riktigt så illa, men från och med i dag kan jag inte falla tillbaka i minnet på härliga sms fyllda med glädje, inte ens bevisa att jag har någons nummer... Det är bara ett tomt svart skal.

För ca en månad sen, började min telefon krångla. Från att varit en appfylld liten lur, kunde den knappt klara av en app och 100 bilder utan att den blev kaos. Den blev tråkig och självklart så gick min digitalkamera sönder samtidigt. Så i en hel månad har jag snålat med att ta bilder.

Igår kväll gick det till den gränsen att jag varken kunde ringa eller sms:a för att det inte fanns något utrymme kvar. Jag stoppa in USB:n och möttes av många filer som inte borde vara i den mobilen och rensingen började. Ca 4000 oönskade filer och ca 40 minuter senare är jag nöjd. Tills jag starta om mobilen. Den såg ut precis som innan.

Efter att ha vänt upp och ner på den några gånger, läst mina sms en sista gång och gett dem ett sista leende, så trycke jag på den "förbjudna" knappen - Återställ fabriksdata.....

Nu sitter jag och tittar i en tom inkorg, i en tom telefonbok och ett tomt galleri. Lite sorgligt, lite ensamt...och lite nytt. Som en nystart precis som 2012, ska jag försöka återvinna makten över min LG Android och ta tillbaka alla appar, bra nummer och fota nya bilder.
Och  nej alla minnena är inte borta, jag hann faktiskt tömma bildgalleriet till datorn - så de få bilderna jag faktiskt tog under december 2011, de bilder som visar vad vi gjorde, vilka jag träffade, det jag såg. Finns förevigat.

Fast påminn mig gärna den dagen då jag har råd - att aldrig köpa en Android med "bara" 941 MB i utrymme igen. Kanske en Iphone 4s nästa gång?
!!
??



Inga kommentarer: