torsdag 12 januari 2012

Jag har gått och blivit tjock!!

Alla som känner mig, vet att jag alltid gnäller om att jag är tjock o grejer, men det här är på allvar!
Mitt i all  jul & nyårsstök + det nya årets förväntan, måste jag ha glömt bort min kropp helt och hållet.
För just nu väger jag mer än vad jag gjorde som gravid. (Då gick jag "bara" upp 7kg.)
Det låter kanske som jag förvandlas till en jätte säl, men nej okej, jag ser fortfarande ut som innan utåt, men inåt påverkar min vikt mycket mer. Jag har ont, jag är trött och mår illa, känner mig bara tung på alla sätt och vis. Den dagliga motionen som pågick förra året, är åter påbörjad och jag knaprar vitaminer, järn och annat nyttigt, åter igen. Tror det är precis vad kroppen har skrikit efter den senaste månaden, men jag har vägrat se. Dock är jag sur över att alla mina favoritappar inte fungerar, så jag får helt enkelt gissa hur långt jag gått. Innan var jag en Cardiotrainer nörd. Fast än har jag inte gett upp, här ska ske stor förändring, för jag tjock nu och det är trist för kroppen, så här ska bantas från och med i dag. Vem vet kanske blir en följetong på bloggen!? *wish me luck*

Inga kommentarer: