torsdag 5 januari 2012

"Minisemestern" går mot slut

Tiden börjar gå mot sitt slut om några timmar är tiden här nere i Skåne slut. Då åker vi hem till Värmland igen. En månads "julsemester" har gått av stapel och jag har hunnit med allt och lite till. Till och med dragit på mig en dunderförkylning, jag blir så jäkla otrevlig när jag är förkyld. I dag hade jag gärna ägnat åt att åka till Blekinge, men plånboken tillät inte det, så i stället har jag packat bilen. För i morgon förmiddag ska jag befinna mig i Hässleholm för att hämta upp min resekamrat och helgkompis innan vi styr ut mot E6:an. Bilen lär bli trång, men hem ska den gå.
Jag har ägnat dagar och nätter åt att blanda ungdomens njutning med skolans förbliktelser och en del lathet. Dessa i kombination med varandra borde vara svårt att hantera, men med facit i hand har det gått riktigt bra. Mitt skolresultat är det samma som om jag vore hemma i norr och i norr har jag aldrig levt såhär.
Jag är stolt, men också trött. Man är ju inte ung längre även om ens skönhet ibland lurar en själv till att tro det. Det har varit många underbara kvällar, nätter och ibland dagar i goda vänners lag. Fyllda med skratt och tindrande ögon, ja minnen för livet.
Fast det ska faktiskt bli rätt skönt att när jag väl har kommit in med alla sakerna i min lägenhet och bara kan slänga mig i min soffa, kolla på min tv och bara va med min kompis, i mitt hem. I mitt lugn.
I natt kysste jag Skåne farväl, tills den dag vi åter kommer mötas igen i en outtalad framtid.....

Inga kommentarer: