måndag 9 januari 2012

En ovanligt brutal start, fast med lovande slut

Ja då var det igång. I dag var det introduktion på 4 av de 5 kommande kurserna denna terminen. Den ena tyngre än den andra och en bara så galet tråkig så det finns inte ord..Min hjärna blev kaos. Inte så mycket för att ämnena är tunga och kurserna många, nej nej. Utan helt enkelt för att den 5:e kursen är den som präglar hela mitt upplägg av denna terminen.

Jag går som på nålar, jag vet ingenting, förrän i morgon. Då vet jag förhoppningsvis massor. Ska försöka göra färdigt den minsta kursen i kväll, så man kan andas ut lite. Fast samtidigt får jag inte stressa fram det heller, för då vet jag att mitt så annars goda resultat sjunker helt i botten lagom till den slutgiltiga betyget i ämnet. Vill vi inte.

Jag gick från skolan och dess extremt sega datorer vid halv 5. Direkt efter dagis åkte jag och dottern till biblioteket, vårt favorithak på måndagar. Där laddade jag upp med en bunke böcker, minst 8. Nu är jag redo för det teoretiska till max.

 Ska göra praktik också, inom LLS, är så spänd på att veta var, när hur, så jag tror jag spricker snart. Fast innan jag får veta det är det bra om jag lyckats rita upp Maslows fina stege. Typiskt, jag som är skit trött efter denna långa dag. Lika bra att börja vänja sig för nu börjar det. På riktigt igen. Det här kommer bli en tung termin med en ovanligt brutal start, fast samtidigt med ett lovande slut.  *heja mig*



Inga kommentarer: