onsdag 18 januari 2012

Det sägs att insidan av ens hem speglar insidan av en själv..

I så fall hoppas jag att jag kan skylla på att jag varit sjuk den senaste tiden, för här är kaos. I mina tappra försök att plugga, städa och ta hand om min dotter, så har det hela tiden blivit att jag påbörjat mer än 4 saker samtidigt, som sedan lämnats i en enda röra då orken tog slut. Det har varit två långa dagar med smärta hit och snor dit. Jag har försökt kurera mig med både det ena och andra, men det där med vila blev det inte mycket av. Jag har känt mig misshandlad, som något försöker äta upp mig levande. Hurra för Paracetamol och hett vatten med smak av ingefära och lime, det finns äntligen hopp om morgondagen!
På tal om morgondagen är den fullspäckad med massa små äventyr, så jag har inte alls lust att vara sjuk längre. Ja, som ni kanske förstår ser jag allt som äventyr, alltså så även skolarbetet, postandet av brev och bokningar av olika möten, min vardag med dottern, mitt möte med min kaffevän och inte att förglömma de dagliga motionspromenaderna. Livet är ju rätt trist egentligen, så varför inte göra det roligare än vad det är?
Mitt motto brukar vara: Le, le åt varje människa du möter, då ett leende kan göra mer än tusen ord. Om det stämmer, det vet ju inte jag, men tror jag på det så mår i alla fall jag bra, för sån är jag.
Nej om man skulle ta och klunka den sista koppen heta vitaminer, snyta sig en sista gång och börja dansa sig in mot det ekande sovrummet och hoppas på en lugn natt, utan tårar, snor, feber och kaos. I morgon är en ny dag med nya tag. God natt

Inga kommentarer: