torsdag 30 december 2010

Bakgrundsfakta och lite sånt till texten Ett tomt dokument den 3 november

Ja alltså, det inlägget som nu cirkulerar här och lite där sen några sekunder sen. Det inlägget av mig. Ett inlägg som publicerades redan den 3 november, men då var jag inte nöjd alls. Dock hade redan 55 stycken hunnit läsa den och så även de inblandade. Hm. Jag tror jag svor en halv natt över detta i vägskickade misstag som mest kändes förvrrande för både mig själv och läsarna. Jag lovade att skriva om den så fort jag kunde. Så fort jag kunde blev nu, inte dagen efter. Även om jag älskar att skriva, kan inte ens jag tvinga fram rätt bild av det jag vill visa. En tolkning av en text. Tolkningen får dock inte vara hur den vill, den får gärna påminna om min tanke, men jag kan inte tvinga någon till att förstå hur jag tänker när jag skriver. Det enda jag vill att ni ska förstå är att jag älskar det jag gör. Har dock haft jullov eller nåt liknade, den senaste tiden. Visst har jag skrivit, men bara för hand i ett litet anteckningsblock, kollar ni på skrivbloggen, ekar den tyst sen den 16 december. Inte likt mig, eller hur. Just därför ville jag bara förbereda er på den text våg som kommer fara in efter års skiftet.
Som mitt sätt att välkomna 2011!



Inga kommentarer: