söndag 19 december 2010

Nätpoet, arbetslös och hemmafru del 2

Jobb jobb jobb, ja det är inget jag har än...Känns som detta börjar bli en grymt tjatig mening: Jag är arbetslös! Fast...Det finns en skillnad i nuläget: Jag är inte soffliggare och känner mig oattraktiv på arbetsmarknaden, utan sitter inne med med inte 1 utan 3 jobb erbjudanden!
Dock är detta jobb som vore mycket bra val, om jag inte vore mamma (om ens flickvän) Jobb som kräver hängivenhet till hundra procent, ( Vilket får mig att undra, hur tusan lever de människorna som jobbar med detta? Rika och ensamma liv eller?)

Så vad tusan gnäller jag om, jag har ju jobbmöjligheten för en gång skull och kan dessutom bli rik på köpet! Nja, jag har ytterligare en prioritet (förutom att vara en underbar flickvän och en älskvärd mamma), jag tänkte faktiskt utbilda mig på riktigt. År av studier för att ta igen det där gymnasiet i Hässleholm, jag tydligen inte ville gå på för en massa år sedan, gör att jag först som 24 åring kan ens börja fundera på att skaffa mig en utbildning också! Jag har nämligen kommit in på omvårdnadslinjen (i både Blekinge och Värmland dock.)
Den 10 januari ska jag infinna mig i mitt nya klassrum i Säffles eget Komvux (tror ni fattar vilket län jag valde.)

Minns en Amelie, som för massa år sen sa:
Jag ska aldrig läsa omvårdnad, det är inte jag!
Ooops, tur man kan förändras, för här sitter jag nu förhoppningsvis en evighet senare och längtar till att plugga just Omvårdnad!
Om jag hade blivit nekad den platsen hade det stått mellan att jobba som extrem säljare, hästskötare till galopphästar eller åter i en kycklingfabrik. (Vad väljer man då tro?)

Jag har dessutom fortfarande chansen på jobbet som mediasäljare vid sidan av studierna och jag skulle inte klaga om det blev så. 2010 har verkligen inte varit mitt år när det gäller arbetslivet, men kanske 2011 blir raka motsatsen. Det är bara att hålla tummarna och hoppas!

Inga kommentarer: