torsdag 7 januari 2010

Tillbaka i skolan..

Det är lunchrast, men det är inte lönt att äta här. Alla har redan ätit. Alla utom jag, när jag väl kom var alla klara. Philip är inte här så det är inte lönt att gå hem heller. Dessa dagarna som har varit, har gått mycket i 09:s tecken. Slarvig med mat, svullar en massa, somnar sent och kommer till och med försent första skoldagen. Det är så jag! Men jag hann för en gång skull äta frukost i alla fall. Jag kom tillbaka till skolan med inställningen att jag inte vet vad jag vill längre. All motivation till det jag sagt att jag skulle göra från början,var som borblåst. Nu fanns det i stället så många alternativ men inget val. Min kära lärare förklarade för oss hur vi skulle jobba denna terminen och någonstans under hans tal när han nämnde mig ett antal gånger så visste jag, att jag inte har gett upp än! Med ett leende på läpparna satte jag mig vid datorn och började kasta ut krokar för att fånga in framtiden. Kanske framtiden inte vill ha mig, men jag har i alla fall visat att jag finns. Nu förtjänar jag en banan!

Inga kommentarer: