onsdag 16 juni 2010

Välkommen hem min älskade dator till ditt nya hem!

11 dagar sen jag bloggade sist och då på Dennis dator. Det är 5 dagar sen jag fick nycklarna till det som nu är mitt nya hem, 4 dagar sedan Sweden rock slutade, 1½ dygn sen Dennis åkte hem, 1 dygn sen jag återförenades med min dator och 9 timmar sen jag träffade Hampus. Med andra ord tid rinner i väg och livet flyger framåt och det gäller att inte tappa greppet.
Inspirationen har stått stilla och vill knappt yttra sig på papper, men nu har jag nästan huvudvärk av alla tankar som vill komma ut och bli synliga på skärmen igen. SRF gav mig massor av inspiration, egna upplevelser men även andras lockar till historier som bara kräver fina ord.

Jag har velat flytta i en månad eftersom jag är arbetslös och min lägenhet är för stor, men det var först i fredags efter mycket tjat jag fick nycklen och tillträde till en 2:a precis ovanför mitt. jag tjänar in minst 750 kr på att flytta upp här och med dennis händiga sida har den fått en mycket mysigare touch över sig och jag trivs redan som fisken i vattnet och så även Nicole som älskar sitt nya rum. Hampus tittade förbi efter träningen och visade tummen upp för det nya haket och vi ska snart planera en ny inspirationskväll, en sån som vi är bäst på där vi låter text och bild flöda i massor. Tack vare Niklas på pappas jobb är detta möjligt. Han har varit den hjälten som opererat min stackars dator och gjort den kraftfullare än någonsin och nu kan jag äntligen skriva igen. Jätte tacksam. Mina föräldrar och Tias har också varit änglar som kommit hit och hjälpt mig med all flytt och stått ut med mina hysteriska utbrott och i morgon är det dags för besiktning och överlämning av min gamla 3:a. Har fortfarande samma underbara grannar och en utsikt som ger en lite svindel.

Trots att det gått några dagar sen Sweden rock är det den enda musiken som dunkar ur mina högtalare nu, självklart Guns and roses och jag avslutade precis ett samtal med han som var tänkt som min dejt under spelningen, men som jag aldrig hittade. Har putsat och städat mig trött i den gamla lägenheten och ser inte fram emot att den nya börjar bli stökig, men men i morgon kommer Hampus och Nicole har kladdat saft över allt så för att undvika att han fastnar i golvet så är det städdags även här.

Jag har inte bara återupptäckt Guns and roses utan även ingefära, det passar fan till allt! Det är dessutom nyttig och bra för magen och ger en frisk smak i maten. Gjorde hemlagad pyttipannamix innan som Nicole åt rikligt av, vi blev dock så trötta att vi missade grillkalaset på dagis i kväll, men men vi kan inte orka med allt. Nu, under tiden jag väntar på att kycklingen ska tina så jag kan göra en smarig potatisgratäng till lunchen i morgon, (självklart ingefära i den också,) så ska jag uppdatera bloggarna lite så nu kommer det komma en våg med sena blogginlägg, så - Happy reading!

Inga kommentarer: