onsdag 16 juni 2010

Sweden rock 2010!

Måndag 7/6: Till "ledaren" Steffi i Bromölla och hämta mitt rosa backstageband, parkeringslapp, Sweden rock crew t-shirten och diskutera regler och andra frågor.

Onsdag 9/6: Runt 23 tiden, skjutsade Dennis och jag några folk till festivalen, så varför inte passa på att ta ett varv och leta upp min parkering. Vadå min, jo jag skulle ju jobba där så jag skulle ju leta efter personalparkeringen. Vi tog 2 varv utanför musikområdet bland knallar och matstånd och vi tryckte oss i mellan den enroma massa som också valt att mingla. Påminde om vilken marknad/festival som helst så jag gillade det. Efter det gick vi till baren där så jag fick bekanta mig lite med resturangen. Dennis Sandra jobbade så han köpte sig en cider och vi snacka lite innan vi drog vidare till bilen och valde att köra till Bromölla så jag skulle tjäna in några mil, morgonen efter.

Torsdag 10/6: Runt 8 tiden stressar vi i väg från Dennis lägenhet, han till jobb och jag för att förbereda mig inför resturangjobbet. Jag åkte blek och osminkad till SRF och möter upp Frida och resten av gänget. Frida droppar bomben - Du ska inte alls jobba förmiddag utan har dubbelpasset i kväll. Whaaot! Jaha det var bara att vandra vidare. Chockad av beskedet gick jag ett varv på området utanför och försökte planera om min förmiddag. Några rockers kommenterade mitt ljusa hår och började dividera min färg och då valde jag att lämna området. Jag åkte hem till en polare i Jämshög och lånade hans dator och snacka lite skit innan han skulle till jobb. Åkte hem och slängde i den röda färgen jag hade hemma. Håret blev perfekt o jag stressa tillbaka till SRF. Drabbades av regnstrom med vinglande lastbilar som höll på att putta in mig i särgen och som inte det vore nog ville parkeringsvakterna inte släppa in mig på rätt ställe. Nästan 40 min sen på min första dag. På med t-shirt,förkläde och keps och in i köket.I 6 timmar slet jag för de rumänska kockarna som inte var världens bästa pedagoger på att lära ut och deras engelska var värdelös, men efter 3 timmar hade jag fått in rytmen. Skavsår efter kepsen vid 22 tiden, men det var bara att rufsa till håret och förbereda sig på att kasta sig ut för ytterligare 6 timmar direkt i baren ute på altanen. Som tur va så hamnade jag med en kille jag jobbat med tidigare i köket och vi hade as kul och kassan var inte alls lika svår att hanskas med. Vi tjänade galet mycket dricks och vid min paus passade jag på att springa i väg och köpa cigg och kom förbi Backstage ingången lagom till att Aerosmith spelade min favoritlåt -Walk this way och jag kunde se det på storbildstven. Fick ny energi som höll i sig till halv 3 på natten då det var dags för stängning. Snacka om att jag var galet trött. Mötte upp Hampus utanför som hade varit inne och sett Aerosmith m.fl. och efter att ha minglat lite så följde han med hem. Väl hemma decka vi båda hårt.

Fredag 11/6: Sov, lägenhetsvisning, sov, åkte till Olofströmshus och skrev kontrakt på nya lyan, sov. Hampus åkte hem och duscha och jag började städa den nya lägenheten tills han återvände. Vid 19 tiden åkte vi till Dennis och styla till oss och de försfestade lite. Vi kom inte i väg förrän efter 21. Och vi yrade runder på husvagnscampingen där vi träffade bland annat Timmy en gammal kär klasskompis och smälte in bra med resten av gänget och vuxendrickan flödade och min älskade kamera försvann! :( Yrade ifån varandra ett tag och jag skulle in på musikområdet vid 01. Dålig idé tydligen eftersom Gary Moore hade valt att avsluta tidigare så alla gick därifrån. Mötte en snäll man från Halmstad som förklarade läget och sen slog vi följe i en timme och gick och gnällde över att jag inte fått se något liveband och var hungrig. Vindarna var kyliga och regnet påträngande, men han släpte inte min sida utan eskorterade mig till mina vänner innan han återvände till sin camping. När vi tröttnat på allt så for vi till bromölla. Hampus deckade direkt och jag satt och snacka med Dennis till långt in på småtimmarna. fick tvinga mig i säng för att vila lite.

Lördag 12/6: Skulle bara vila en timme, men väcktes massa timmar senare av att nån av dem stack in huvudet, tror det var Hampus. Jag gick motvilligt upp och upptäcker till min förvåning att de hade dukat fram nyköpta frallor med tillbehör och kaffe. Hur mysigt som helst. Jag och Hampus satt och kolla på existenz.se och garva ihjäl oss, Dennis valde kläder och hans söta bror titta förbi. Hampus åkte hem och vi börja förbereda oss för att återvända till SRF.
Den förberedelsen tog några timmar för lång tid så i stället för 4 timmars mingel så kom vi lagom till att jag skulle jobba igen. Ytterligare 6 timmars slit för de griniga rumänerna som inte alls var lika förtjusta i min insats denna kvällen, men kunde inte bry mig mindre. jag skulle på dejt sen men en vän från stan. Jag fick till och med sluta tidigare för Steffi eftersom min avbytare dök upp redan vid 21, men fick dock vänta en halvtimme innan återförening med Dennis. Vi återvände till bilen och snyggade till oss och lät fötterna få vila.

vid 23 tiden gick vi upp till baren och hängde med en bekant från kstad och Dennis hitta några vänner så lite efter halv tolv kunde jag bege mig in backstage för att se Guns and roses, dock ensam eftersom min dejt inte hört av sig på flera timmar. Jag trodde jag missat as mycket, men tydligen hade Axel Rose inte ens dykt upp så alla stod och buade och regnet hade börjat falla igen. Lagom till att jag når högra storbildstven längst fram dyker han upp. Jag som alla andra höjer kameran i vädret och försöker få en bild av denna vrålande man. Jag hade fått låna Dennis kamera och självklart var det lite batteri i den. Lite innan Mr. Brownstone kör igång så kommer det upp en långhårig man med mustasch i gul regnjacka precis brevid mig med sin vän och börjar lufttrumma vilt och hans dialekt avslöjar honom från att inte vara från söder. Han tittar på mig till och från när jag står och diggar och slänger ur sig kommentarer som - visst är den bra och har du en cigg att bjuda på? Var kände jag igen denna man ifrån. En annan man hinner avslöja han före mig och börjar peka och säger jätte högt - Är inte du Kleerup? Andreas nickar och visar tydligt med kroppspråket att han är här för att lyssna på musiken. Efter en stund väljer de att gå vidare men innan dess böjer han sig ner till mig och lägger handen på axlen och säger att de ska gå och önskar en fortsatt trevlig kväll. Jag var helt lyrisk, min favorit inom radioelectronica var här med mig och önskade mig en trevlig kväll!!
Axl Rose blev plötsligt väldigt tråkig och jag bröjade yra omkring på området, slutade med att jag hamnade borta i baren hos Hampus och Dennis och hans bromölla vänner. Precis innan hade jag stött på Dennis miniversioner x 2, de söta bröderna Rolle o Freddie, men även dem var jag för rastlös för. Vid 01 typ valde Hampus och jag att lämna Dennis med hans vänner för att gå in backstage och köpa nåt att dricka. Axel körde November rain och vi börja sakta dra oss tillbaka till stora scen. Rastlösheten i benen gjorde att jag släpade med Hampus så långt fram jag kunde. Bra att vara liten ibland. Trots att jag var svartklädd och liten hade jag tydligen inte varit helt hemlig när jag smög fram. Nu i efterhand fick jag veta att dejten jag skulle varit med hade sett mig fara fram mellan alla långa individer och hade försökt stoppa mig, men jag var för snabb i väg. Hans mobil hade dött så han kunde inte medela vart han stod, så det blev ingen Knockin´on heavens door dejt med han, Hampus fick agera dejt i stället och där stod vi med alla andra i publiken och ylade i kapp texten på klassikern och allting var hur vackert som helst. En öl i handen och rockgung med min snyggvekompis i ett vindstilla Norje till Guns and roses enda Sverige spelning. Vi kollade tills han tackade för sig sen vandrade vi vidare. När han var i väg, hittade jag en Rocker från Örebro som ville dela med sig av sin recension av helgens event, trevlig snubbe det där. Hampus gick lös på ännu en munk, alla dessa munkar han käkat denna helgen, hahah galet. Jag var förtrollad av de vackra fåglarna som flög över området och kände en nöjd känsla lägga sig till ro. Jag följde han till bussen och vi sa hej och farväl sen började jag gå bort mot bilen där Dennis redan hade tagit skydd för kylan.
På vägen blev jag kidnappad av en norsk Rocker som skulle visa sin rockbil där han och hans vänner hade fest. Snackade skit och raggade cigg, men sen tickade klockan i väg.

Jag körde hem Dennis som skulle jobba dagen efter och själv styrde jag bilen mot Jämshög, där jag deckade i soffan, nöjd över att jag tackat ja till jobbet för Sweden rocks resturang, ett jobb jag gärna gör om nästa år! Tack alla underbara medarbetare, vänner och nya bekantskaper som förgyllde denna rockiga helg 2010!

Inga kommentarer: