lördag 26 juni 2010

Midsommar helgen del 3

En lördag helt i min smak. Trots att datorn varit på sen lunchtid så är det först nu jag känner att det är dags att blogga trots att jag har så ap kul. Mina kära älsklings sysslingar skulle agera "barnvakter" åt mig och Nicole medan mama, moster och pappa skulle bege sig till Småland för att hälsa på min 90 åriga farmor. Jag fick en brak brunch av Ann christne direkt jag kom hit och sen kopplade jag upp min dator i huset och fick full täckning direkt. Solen stekte ute så jag satte mig ute med de andra och stekte både mig och datorn i nån timme innan den fick vila. Nicole var som en igel på Lasse igen, men han verkade inte klaga. Jag gick lös på både facebook och youtube och hamnade även i mina bilder som Nicole hade gömt i datorn och började sortera där, samtidgt som jag passade på att sola mig. Kaffe, kakor och öl. En dotter som hade det hur bra som helst i hammocken i skuggan. Framåt eftermiddagen dök en av Lasses söner upp. Det komiska i detta är att trots att jag varit här minst 1 gång om året i 23 år så har jag aldrig träffat Mattias innan. Han kom hit för att sola och ha en lugn slappdag efter gårdagens bravader. Nicole var blyg tills vi berättade att han var hennes favorits son sen följde hon gladeligen med honom ner till bryggan för att plaska lite. Jag gick ner och gjorde dem sällskap på den heta bryggan med tanke att jag skulle följa Nicole en bit ner i vattnet tills mina kortbyxor sa stopp. Så blev inte fallet. När Nicole tyckte det blev för kallt, var det redan försent. Jag var redan doppad upp till bröstkorgen och jag frös så jag trodde jag skulle dö. Men nu var jag i. Mattias och Lasse tyckte det såg skit kul ut, Nicole tyckte inte det var lika kul utan gick och surade i hängmattan. Jag låg och plaskade i minst 30 minuter i ett näästan 20 grader varmt Sommen. Mattias hotade att hälla ut min öl för varje gång jag stänkte på honom, där han låg och glassade på bryggan. Runt 6 tiden dök resten av familjen upp och jag skickade i väg min käre fader för att hämta kläder till mig för jag var galet frusen. Efter det blev det midsommarrester på tallriken med massa nubbar med sång och jag blev för varm i kläderna. Nicole hade deckat i hammocken och brydde sig inte om vårt väsnande.
I dag åt jag inte lika intensivt som igår och det fanns ju två andledningar till det: Jag blev sjuk igår och nu visste jag att vi skulle grilla några timmar senare. Ann Christin som brukar var snabb med att fö oss med ny mat nästan direkt efter var gullig nog och lät oss ha minst en timmas paus innan grillen startades och vi fick lov att skapa våra egan små grillspett. Jag och Mattias har satt oss ute i "rökrutan" och han har dragit fram sin monster dator och vi har placerat oss mitt emot varandra och självklart har vi hittat varandra på fejjan. Lasse var en ängel och servade oss med en dubbel förlängningssladd till våra datorer, chips och alkohol. Mattias Spotify spottar ut våra favoritlåtar och knotten försöker jaga in oss, men än går det inte. Nicole vakna till liv och ordnade sig ett korvspett och har efter lite tecknat på tv vaknat till liv och är yberglad och håller liv i de gamla ute på balkongen medan jag sitter på altanen och myser av tonerna till fotbollslåten med Shakira innan jag joinar Mattias framför tven för att kolla in fotbolls VM en sväng innan efterrätten. I kväll är en lördag helt i min smak och solnedgången är långvarig trots att klockan är 21:55 och i kväll är sista natten i Östergötland innan det bär av söderut för allvaret.Hoppas alla ni andra har en lika fantastisk kväll i dag, denna fina midsommardag. :)

Inga kommentarer: