söndag 6 juni 2010

7 dar av sista veckan har gått + Sveriges egen dag och här sitter jag..

Tänk, vad mycket som kan hända på 7 dagar. 5 av dem var mina sista på Allmän linje efter 3 år. Man kan sammanfatta dagarna med massa sömn, pengar som kommit och gått, gemenskap av alla dess slag, vänner, kärlek, sena nätter, stylingen, privata fester, musik, konst, floder av tårar, familjemys, ändrade plander, svek, vackra presenter och en lägenhet som ser ut som den har varit ytan för ett krig av kläder och all annan skit som ligger överallt!

I dag var Svergies nationaldag och den har jag firat på mitt egna lilla sätt, typ inte alls. Resterna som blev över efter mitt lilla studentfirande med familjen igår satt bra i dag. Solen stekte på, men orken var som bortblåst. Jag hade säkert kunnat hitta någon som ville leka med oss, men i stället varvade jag smörgåstårta med sömn eller oförklarliga tårar. Nicole hade plockat fram allt och lite till och blev bara sur varje gång jag vaknade. Hon hade fullt upp med att mata och roa sig själv fram till kvart i åtta sen deckade hon. Ryggen hade börjat värka och min telefon hade börjat låta, folk ville se mig på benen redan i kväll. Skärpning nu, jag som precis hade bantat ner mig till perfekt träningskropp, kan ju inte ligga här och försoffa mig!
Nu ska här städas upp och bota lite sällskapssjuka och sjungas nationalsången en sista gång!

Inga kommentarer: