tisdag 22 juni 2010

Parkmys och kär återförening


Lördagen den 19/6
På lördagmorgonen var allt bara ett stort frågetecken, hur kommer vädret bli, vad hinner jag göra innan jag skulle i väg, vilka skulle följa med, skulle jag få träffa mitt folk och hur länge skulle jag bli borta. Mina planer var att åka till malmö och delta i Det brusar parken del 2, ett elektroniskt event jag gärna inte ville missa. Fast kvällen innan hade jag kommit hem lagom till den kungliga festen på tv och blev helt rörd när de spelade en av världens största kärleksballad och alla prinsar och prinsessor börja pussa varandra och sken av lycka och deras blickar sa tydligt: Denna låten är till dig, min älskade.
Sen var jag indragen i det kungliga bröllopet iaf, trots att jag inte brytt mig ett skit innan. Mamma hade tven igång hela dagen och eftersom planerna med de andra gick upp och ner hann jag se ända fram till vigseln samtidig som jag packade. Men sen var det full vart till Malmö. Hela vägen öste regnet i floder och jag fruktade för kvällen.
Som vanligt när jag kommer till Malmö är jag trött och förvirrad, men Philips Linda var en ängel och agerade levande gps via telefon så jag skulle hitta till pildammsparken och tallriken.
Väl där sken solen och regn hade de inte sett sen gårdagen. Jag satt och mös med Kärleksparet och deras fluffiga loverboys. Jag och Aragon, Lindas storpudel har verligen funnit varandra. Vid vårt första möte för mer än ett halvårsen ryggade han kraftigt, nu så for han upp i min famn och pussades rikligt med mig under hela kvällen.

Foto: Linda A.


Eller ja, hela kvällen blev det inte eftersom jag kom vid 18 tiden och nån knapp timme senare så såg jag min prins som varit i väg i Peru i mer än 1 månad nu. Oskar var där! Min kära vän Oskar och han var här med Anna cool som en solstol och Christian Knasbas!
Jag kramades med mina två coolingar och Oskar slog sig ner på min filt och vi mös till den dunkande elektoniska musiken och bara log av att få se varandra igen, efter mina månaders av tjat. Aragon granskade Oskar noga och i vissa lägen hantera han som konkurrent av min uppmärksamhet, skit gulligt.
Trancefolket tröttnade på gräset, kvällskylan och den upprepande Minimala slingorna som dunkade bland träden och ville dra vidare. Men vi ville ju inte skiljas än. Så jag valde helt enkelt att följa med dem en sväng. Vi hamnade ute vid Kronprinsen och jag fick lära känna två helt galet underbara tjejer vid namn Hanna och Jessica jordfolk/reaggefolk och satt och mös med Oskar så mycket som möjligt innan jag slutligen fick slita mig från det underbara sällskapet av töser, christian och Oskar, nu mer känd som murmeldjuret. Vi var nära Pildammarna och Christian hade visat karta på sin mobil och jag började traska tillbaka. Höll dock på att gå vilse, eftersom körvägen inte är samma som promenadvägen, men ack lika lycklig var jag för det. Jag hade fått mitt parkmys med alla mina älskade vänner (saknade dock Dennis närvaro), varit en sväng på efterfest och återförenats med murmeldjuret, så att regnet föll nu och gjorde det svårt för mina flipflop var inget som störde. Kom hem sen efter många omvägar, väjningar för vildadjur och en paus för tröttheten, men hem kom jag och längtar redan tillbaka!

Inga kommentarer: