söndag 6 juni 2010

Arbetslös, ja det är min nya titel

Ingen titel jag är stolt över, men inget jag kan göra så mycket åt i skrivandets stund. Men i morgon däremot! Det jobbigaste med att vara arbetslös är inte att jag inte har någon inkomst eller någon givande sysselsättning, det är värre än så. Nicole ska infinna sig på dagis redan 8:15 varje dag och dessutom bara vara där i 2 timmar och 50 minuter. Under 2 ½ timme ska jag både inne söka jobb, träffa läkare, träna och gå på möten! Kände man sig inte stressad innan så är det inget mot vad jag lär göra denna sommaren.
Jag har fullt upp medb att bli av med denna lägenheten till något mindre, men det går inte så bra för tillfället. Till helgen ska jag jobba i köket/baren på Sweden rock , ganska intensiva pass. Jag gör det för erfarenheternas skull, för att ha något som merit för kommande CV och vem vet kanske en möjlighet till att skapa nya kontakter.
Visst, ska på en del äventyr med familjen i sommar och även på egen hand men ändå, vikarie eller timanställd låter mycket bättre än arbetslös, ensamstående mamma fast i litet samhälle, eller hur?
Jag har redan missat 3 tranceevent i rad eftersom bensinen är slut och det ger ju inte direkt kroppen någon ro över att veta att en av mina viktiga passioner inte kan utföras för att bilen står stilla, för att jag är stilla. Jag är arbetslös.
Jag ska trycka i mig den sista tårtbiten, kolla upp lite öppetider inför morgondagen sen tänker jag kasta mig i säng....Kanske...För oavsett om jag är arbetslös, så är jag en extremt trött arbetslös person just nu...Zzzz

Spelas på Spotify:
L.O.C

Inga kommentarer: