söndag 27 juni 2010

Midsommar helgen del 4

Klockan är några minuter i två och bortsett från den dunkande musiken i min MP3 och sjöfåglarnas inte så härliga skönsång så är här knäpptyst. Nicole somna för mindre än en timme sen och jag var för pepp för att sova. Mitt blod pumpade av kaffe, alkohol och en festlig anda som ville matas med mer händelser. Men den andan fick jag och månen lösa själva. Jag har precis återvänt efter en nattlig promenad längs hela camping och hamnområdet och förutom stearinljus i två båtar är det tyst som i graven över hela campingen. Jag gick upp till lagunen och satte mig på den högsta punkt jag kunde hitta och öppnade en iskall öl och höjde den till den kolsvarta himmlen och skåla med månen och på min vandring till baka hittade jag ytterligare en högre punkt för att skåla med den långsamma solnedgången på andra sidan. Det värsta med min promenad var inte att alla sov eller var tystna utan att det ekade när mina skor trampade längs grusvägen brevid de stora husvagnarna och rädslan för att störa blev för påtaglig.
Vi lämnade Ann Christine, Lasse, Pia och Mattias vid ca 23:30 och det var inget beslut Nicole var speciellt förtjust i, hon hade ju precis kommit igång med sin allsång. Timmen innan avfärd blev det både smarig glass med kaffe och en titt på matchen med USA där Afrika vann, ett glas vin och försök till fotografering, men alkoholen hade tagit över mitt blod så jag lyckades inte lika bra längre. Väl stugan läste jag bamse för Nicole till hon somnade sött och klädde på mig, redo för den promenad jag precis har gjort. jag har galet ont i armen i dag och det finns en läskig förklaring till den. Det värkte mer i morse, bättre under dagen men nu när det är sovdags gör det ont igen. Galet ont. Typiskt, alltid ska det vara något. Har rensat lite bland mina gamla bilder och är snart färdig med 2009 och förbereder förflyttning till extern hårdisk i fall det ska bli en till läskig krasch med datorn. Har även fått bekräftat att mer än en av dem vänner jag tvivlat på, visst tänker på mig under denna blommande helg. Kollade mobilen först efter midnatt, så inte lönt att svara dem nu och dessutom fungerar inte min lur som den ska! Inga fiender här inte. Inte utan anledning i alla fall. Pumpar för tillfället massa Beatles och minns tillbaka på MNT Dew tiden och hoppas på att få återuppliva minnena snart. Nej dags att ge upp och gå in, batteriet börjar ge upp och där inne har jag inte så mycket att säga till om när det gäller internet. Får hoppas jag inte sover lika illa som de andra nätterna.
Vill tacka alla mina underbara släktinga för en galet trevlig helg och längtar tills vi ses igen. Ni är guld värda! God natt kära bloggläsare:)

Inga kommentarer: