torsdag 27 augusti 2009

värdelöst segt och irriterande

Igår hade jag mitt möte med läraren om min framtid här, resultatet av det mötet var inte riktigt som jag ville. Kalle försvann och jag blev överröst med dåliga nyheter via facebooks mejl. Jag höll på att brytas sönder och ge upp. men reste mig snabbt igen. måste vara stark för min dotters skull. Jag gjorde allt för att hålla henne vaken igår men nej även då slockanade hon 18:06. Visserligen skönt med tystnad och egen tid, men inte lika kul när man inte kan använda den egna tiden. internet vägrade koppla upp mig mer än på msn, dataspelen jag ville spela installerade inte sig rätt, det vara bara massa värdelöst på tven, jag deckade redan innan första Seindfeld men vaknade i total mörker av att en liten ville titta på barnprogram, men eftersom det inte fanns nåt barnprogram satte hon igång mtv. hon höll mig halv vaken i en halvtimme innan hon börja skrika om frukost. Jag hasade mig upp och gjorde en macka och lite fil och flingor. när jag kom tillbaka i köket för att släcka lampan tittade jag ut och såg att klockan bara var....03:45. Nicole höll sig vaken till 06:00 sen gick hon och la sig igen. Jag vaknade först 08:30 mitt i en mardröm. När jag vaknade upp kunde jag inte andas, jag hostade och halsen värker. typiskt den här dagen började inte bra. Hoppas fan den blir bättre.