lördag 29 augusti 2009

denna helgen blev inte alls som jag hade tänkt

Det bästa som har hänt är väl att internetuppkopplingen fungerar via internet explorer, men dock inte firefox som är min favorit. men men nu har jag i alla fall haft möjlighet att betala räkningar och uppdatera facebook.

I dag var jag inte ett dugg friskare när jag vaknade. Men jag hade lovat att köra en vän till karlshamn vid 8 på morgonen. tanken var att jag skulle vara färdig packad och sen köra vidare till tyringe, lämna Nicole och sen åka och hälsa på Bondemark som äntligen är i Sverige igen. En ganska oansträngande kväll väntade men bara de få milen fram och tillbaka från karlshamn var plågsamma. huvudärken var ett faktum och hela kroppen värkte. Men värst av allt märkte jag att min reaktionsförmåga var inte som den borde och det blev inte bättre av att jag råkade ut för två andra bilister som verkade ha ännu trögare reaktionsförmåga än jag. De stannade inte vid vajningsplikten och hade kunnat orsaka en rejäl krock om jag hade stannat för dom. Jag begav mig snabbt till apoteket och försökte få tag på så mycket smärt och förkylnings lindrande som möjligt. Väl hemma blev det lite lunch och jag förklarade för Nicole att mamma mår inte alls bra.
Hon accepterade det och lät mig slockna i soffan några gånger och störde mig bara om det var akut. Jag var helt slut när jag vaknade vid 14:45 och tog tempen i hop om att jag kanse kunde åka iaf. men den visade 38, 3. typiskt. Värken pulserar genom kroppen och jag orkar knappt äta eller dricka. Nicole vägrade sova under dan vilket tyvärr resulterade i att hon somnade för en halvtimme sen. men eftersom jag har en känsla av att jag lär slockna snart igen lär det inte göra så mycket om hon nu dyker upp i natt och vägrar sova mer, jaja den tiden den sorgen.
Nu ska jag se hur mycket man kan göra på internet innan den slutar fungerar igen sen ska jag bädda ner mig i soffan och njuta av det mjuka täcket. Hoppas vi ses snart igen Bonde!