söndag 16 augusti 2009

Hemma igen efter en lång och trevlig helg i Ronneby

I fredags bar det av för att träffa Nicoles pappa släkt. Det blev en massa bus och godis och en lugn fredag kväll i tvanda.
Lördagen var fullspäckad med städning och förberedelser för kalas x 2. Pappa Alex fixade ihop en tårta, kusinerna kom och busade och Becca och Ron kom dit. Det blev massa mat, fina presenter, tårta och självklart massa bilder. Och Nicole trivdes med att firas en tredje gång.


Faster Sara, Pappas bästa kompis Becca och en ivrig Nicole som vill blåsa ut ljuset direkt :)

Det var även Beccas födelsedag och när Nicole förstod att vi skulle på Beccas kalas också hade hon inte en tanke på att sova. Jag fick låna en jätte fin sidenkläning av Sara och nu i efterhand är jag jätte glad att jag gjorde det, för det var verkligen oskriven klädkod där. man ville inte direkt mixa mjukisbyxor och sliten t-shirt kombinerat med välkomsdrinkar och dyr inredning.
Nicole var jätte duktig. Hälsade artigt på alla och höll sig relativt lugn för att vara 3 år. Alex flickvän Hanna kom dit efter sitt jobb och hade med sig en liten present till Nicole. Det var en Nalle Puh bok som inte kunde ha kommit lägligare. Tack vare den orkade hon hålla sig så pass lugnt och vaken att hon hann med en smakbit på chokladtårtan Becca och faster Sara hade slitit med. Men vid 21.15 gav vi upp och gav oss hem till farmor och farfar. Innan hon gick sa Beccas mamma att Becca ville ge Nicole en present. Efter en stund kommer Becca upp med världens sötaste nalle. "Det här är en lyckonalle, den ger lycka..." Nicole fatta tycke för den fluffiga och välklädda gosedjuret direkt. Hon kramade alla hejdå och öppna dörren och gick ut.
Jag hann inte ens stänga dörren efter oss förrän Nicole snubbla över sig själv och föll ner för den lilla men dock hårda trappan. Hon tappa nallen men den lyckades landa under halsen på henne så hon slog sig inte utan sa bara att hon ramla och sen traskade hon vidare som ingenting. Jag blev helt chockad och trodde jag sett i syne men nej. Nicole slockade redan innan jag gått ur rummet. Hon låg där och höll om sin fina lyckonalle.
(
I dag fick jag veta att lyckonallen, var inte vilken nalle som helst utan beccas egen nalle som haft sen hon var liten. Det var en så personlig present att jag blev helt rörd. När vi kom hem till lägenheten vill Nicole att den skulle stå på min bokhylla. "man får inte leka med den mamma, den e fin.")
Jag gick ner och prata lite med farmor och farfar.
En halvtimme senare kom de andra och hämtade mig och vi åkte vi vidare till Sara för att fira Becca med rödvin och bra musik. Passade även på att träffa David innan vi for hem alldeles för sent, men det var det värt.

I dag vaknade man och blev påmind om vad man gjort dagen innan. Kroppen ville bara sova vidare men huvudet lyckades ta övertaget och få upp mig på benen knappt 4 timmar efter att vi hade kommit hem. Men lite kaffe gjorde susen och jag var som ny igen. Jag packade och hjälpte dom att städa undan eftersom det var en tidig dag för alla. I dag, nästan samtidigt som jag, åkte faster Camilla och pappa Alex upp till Vetlanda för att börja skolan där.
Vet inte när man ser dom igen, men farmor och farfar kan vi träffa snart igen för de åker minsann ingenstans. Det har varit en toppen helg, kort men ändå fylld med massa händelser, skratt och vänskap. Tack för att ni finns där för oss!