tisdag 11 augusti 2009

Nu börjar den efterlängtade vardagen sakta t fart

Upp vid halv 8 för att ge den lilla frukost och packa väskan och vid halv nio bar det av med min nya cykel och nicole glatt fnittrande i sin fina cykelstol. Siktet var dagiset Smulan, där hon från och med i dag börjar på riktigt. Hon sprang in och börja leka med de äldre barnen direkt.
På väg till cyklen gick jag förbi skolan och den var inte precis död. Fullt med liv. All personal hade möte i det stora klassrummet med fönstrena öppna. Nu kan man man verkligen börja nedräkning för skolan. Det va skönt att verkligen se det med egna ögon att de var där, att snart är det dags.
Väl hemma satte jag igång med att rensa bland alla gamla räkningar och passa på att höra av mig till försäkringskassan för att se om allt e lugnt på den fronten till hösten. tiden rann i väg och Nicole skulle hem igen vid 10:50. Vi tog oss en extra runda med cyklen eftersom hon tycker det är så kul sen var det hem för att titta på Tweenies, antagligen för sista gången detta året. Jag passade på att städa lite när hon var upptagen.
Efter lite lunch fick vi ett överraskings besök av Luvisa (philles syrra.) henne har man inte träffat på evigheter. Vi busa med Nicole och pratade en massa om det som väntade oss nu när vi börjar skolan igen.
Framåt kvällen bar det av till willys för att handla lite mat. Det blev lite över 500 lappen men det gör ingenting för i dag fick jag tillbaka på skatten, inte mycket men tillräckligt för att klara mig tills nästa utbetalning kommer. Sweet.
Nicole sover sen 19:00 och jag känner mig helt jäst efter att ha ätit hur mycket lax som helst till middag. Från och med i morgon ska Nicole vara på dagis 8:00 så inget mer sommarlov för min del....tack och lov, ja menar vem är inte trött på att vandra runt utan en vettig sysselsättning som kan ge ett lyft för framtiden ?!