onsdag 26 augusti 2009

En heldag på Österlen och internetproblem



I dag åkte hela Allmän linje med stor buss till Österlen. Vi hade fika och lunch med oss och extremt tur med vädret. igår arbetade vi i olika grupper som skulle stå för redovisning för de olika stopp vi gjorde längs vägen. Sista analt innan vi vände var Simrishamn.
Vi fick kartor och det fanns möjlighet till allsång och frågesport.
Vi stanna vid Haväng och doppa tårna och fikade lite. I Simrishamn käka vi kassler med potatissallad och strosa runt lite. Och sen stanna vi nån halv mil utanför Kristianstad och gick in i nunneklostret. Fick träffa en riktig nunna.



I bussen satt jag förstås med kalleman, vi turades om hans mp3 spelare och drack en massa Coca cola. Ibland sov vi i skift men det var inte enkelt att sova på den bussen med alla höga ljud, men tro mig vi lyckades minsann ibland. Kalle och jag har pratat om att om jag skulle tatuera mig ska det va ett öga han har ritat. Så han testade att rita ett öga på min vänstra vad. trots den skumpiga vägen och att pennorna la av ibland så blev det riktigt nice. Kalle fortsatte med döskallar på mitt högra lår och de blev sjukt bra. Trots att jag inte är någon döskalle människa blev jag fett impad och alla trodde jag hade tatuerat mig och att de hade missat de, haha nej nej bara kalle som ritat lite. Vi var inte tillbaka i Jämshög förrän 16:3o och tro mig då var man rätt trött men det var en sjukt underbar dag och de flesta på Allmän detta året e bara för trevliga. :)


Hela dagen har jag haft stora internet problem, msn funkade men inget annat. höll på att bli knäpp! Det visade sig att de var sms:n som lagras på tele 2 bredband stoppade uppkopplingen och cookies. hade 4 sådana sms som sa att jag använt för mycket internet typ. men när de väl var bort rensade var allting som vanligt igen och jag kunde äntligen kolla mejl, facebook och blogga. tyvärr upptäckte inte jag det förrän 00:10! satan, nu är det för svårt att slita sig, men jag måste!