lördag 19 november 2011

Praktik höstterminen 2011: Hemtjänst + 4 dagar på jobbet

Nästa vecka är det slut, vart tog tiden vägen?
I de senaste 3 veckorna har jag ägnat majoriteten av dagarna inom Säffles kommunala hemtjänst som elev. Det har varit långa dagar fyllda med lärdomar och härliga människor av olika slag som skänkt massa härliga leenden. Lagom till att jag precis kommit in i det, trivs och både brukare och personal känner igen mig är det inte många dagar kvar tills jag slutar. Typiskt. Denna upplevelse har varit en bra erfarenhet då jag även kombinerat dagarna med mitt jobb inom Attendos hemtjänst. Ett jobb jag trivs på och hoppas på att få fortsätta vara en del av deras utveckling i stan. Jag var ju faktiskt en av dem som var med från början i våras. Dock känns det att man inte varit där på mycket länge då man möts av nya arbetskamrater och nya rutter i stan, men hoppas jag snart ska få komma in i det igen, men samtidigt jag måste ju låta skolan gå först och nu är det bara ett halvår kvar av studierna och om det går lika bra som hittills är jag en grundutbildad undersköterska som dessutom har MVG i datakunskap. Kanske är detta yrke, som jag en gång i tiden satte mig emot, min framtid eller kanske bara en väldigt väldigt bra erfarenhet. Vem vet..Bara ödet. Men just nu är det jag och jag trivs med det

Inga kommentarer: