lördag 19 november 2011

Höstens sista andetag

Alltså antingen är jag sjukligt lat eller så är det bara inte rätt moment, men jag har fortfarande inte letat upp lösenordet till min andra blogg så jag kan börja skriva mina små poetiska texter igen....Som ni kanske förstår av titlen på detta inlägg har jag en ny text på gång, men än så länge är den i pappersform. Kanske är jag inte nöjd med den eller så finns inte tiden. Då kanske ni undrar: Vadå tid, du sitter ju vid datorn jämt??
Ja, det gör jag, men att skriva är en konstform och alla konstnärer vet väl att det behövs sinnesro för att kunna skapa för att kunna visa sin rätta sida. En sån sinnesro verkar ha just nu. Inspirationen kittlar, men mer blir det inte. Orden vill inte fram och varför tvinga dem då?
Precis som kärlek, ska man inte leta efter den rätta, den rätta ska komma när tiden är mogen. Så även med ord.
I kväll är första kvällen på länge som jag unna mig att sitta ner. Se ett helt avsnitt av så mycket bättre och bara va. Tröttheten värker i kroppen sen jag kom hem, men tänkte unna mig en kväll. Bara en kväll och nu är den kvällen slut. Höstens sista andetag blev inte skriven i dag heller...

Inga kommentarer: