lördag 5 november 2011

Dansande ben står stilla

Augusti 2010, det var senaste gången jag befann mig på ett stamp. Nakna fötter dansade på den upptrampade marken i stekande sol med öresundsbron som bakgrund......Det är över ett år sedan. Det känns i den dansanta själen att den snart exploderar av saknad och tristess över att inte få frigöra sig själv bland de andra vackra människorna i söder. Just nu pågår ett Halloween stamp för fullt. Trodde jag skulle kunna ta del av det åka ner. Jag har inte varit i Skåne sen i juni då jag hälsade på släkt samtidigt som jag passade på att se Adam Tensta. Det var då. Nu är det snart jul! Snön ligger liksom i luften eller ja kanske inte riktigt, men vi vet aldrig riktigt när den kommer dimpa ner och de senaste månaderna har jag badat i skolarbete, höll på att drunkna ett tag, men överlevde. Lagom till att det var dags för paus i teorin, var det dags för praktik och självklart är denna helg 1 av 2 helger då jag ska befinna mig där.
Även just i kväll pågår en Halloween thing på HC i Åmål. Många är där. Inte jag. Jag har inte varit ute eller på fest sen september.
Visst känns det annorlunda. Hon som förr bara såg fest och utgång som en del i sin vardag, sitter nu frivilligt hemma och pluggar och går och lägger sig i tid för att orka. Visst sörjer jag det ibland, men va fan, jag har det rätt trevligt ändå och det där med fest, det kan jag ta igen. Så än så länge får mina dansande ben nöja sig med att gå!

Inga kommentarer: