söndag 6 november 2011

En lugn morgon

Mobilen ringer, jag snoozar, somnar om och låter den ringa igen för att snooza igen. Så håller jag på i en timme om grannarna har otur. 
Jag hasar mig upp likt en zombie ut i köket och drar igång Nicoles skiva med Siw Malmkvist. Låten Den som glad är går varm. Jag blir varm. En rejäl frukost av mättande eller nyttigt slag avverkas till tonerna av ålderdom. Morgonrocken håller om mig som en lös kram en sista gång innan jag låter den falla för att hoppa i dagens outfit lagom till att kaffet är upp drucket. De senaste dagarna har den outfiten haft färgerna blå och svart med vit logga. Just i dag är det en annan outfit som gäller - Den blåvita, igen. Den blåvita fick mig att tacka nej till min första riktiga barnlediga dag och från min första riktiga sovmorgon. Jag tycker jag klär i den blåvita och bär upp den bra hittills. Jag ler, i dag blir en lång dag. Fast alla dagar är långa och nästan alla mornar liknar varandra på pricken. Morgontimmarnas oas i köket är vackra och full av energi oavsett om det är onsdag eller söndag. Ge mig en timme och jag är färdig för att studsa ut i den svarta höstmorgonen. Jag är redo för en ny intensiv dag, tackvare en lugn morgon

Inga kommentarer: