lördag 30 april 2011

Valborg 2010, vart tusan tog tiden vägen?




Den 30 april 2010, var jag och Nicole på dop i Ronneby till sen eftermiddag. Allt var vackert och det var hur mysigt som helst. Jag hade en H&M klänning som nästan såg psykedelisk ut med alla färgglada blommor på. Jag var vacker.
Efter att vi sagt hejdå till alla söta släktingar satte vi oss i bilen och körde de där 13 milen hem till mina föräldrar. Där åt jag favorit maten och bara mös en lång stund. Dock skedde en planering samtidigt. En planering med min bästa vän och några polare till, om att köra ner till Malmö och gå på Valborgs stampet. Jag drog in till stan och lastade in 4 killar och sen körde vi en massa mil. Minns inte hur resan var, men minns att jag körde vilse och att vi yra runt i en timme.
Väl där återförenades jag med mina Malmövänner och alla dansade runt och trivdes i några timmar men sen ja...Jag var helt slut efter alla körningar så dansen för mig blev inte så lång, jag kraschade i min egen bil i några timmar, vilket var väldigt ovanligt. Vaknade lagom till att grabbarna ville åka hem. Hem, kom vi, men även den resan minns jag inte så mycket av. Bara av att se min hackiga inspelning får mig att minnas som om det vore igår. På inspelningen ser det ut som om det bara är jag med kameran, ett gäng vid en eld och två händer som pillar fram musiken, fram tills den tystnar... Fast så är det inte, i mörkret står minst 10 personer framför mig, men det är bara jag som ser dem. Detta året är jag långt ifrån Ronneby,Malmö eller Hässleholm och ska jobba kväll, i Säffle. Livet tar snabbt vändning på ett år. Trevlig valborg!

Inga kommentarer: