måndag 18 april 2011

3 långa härliga dagar, utan cykel!

Ja, cyklens hjul var ju lika stora som jag och självklart hade jag skadat benet just denna helgen så jag led när jag vandrade Säffle fram och tillbaka, men hellre det än att ramla med en gigantisk cykel. Bortsett från det så var det en helt fantastisk helg. Många timmar, välbekanta uppgifter och ett förtroende av både annan personal och anhöriga. Jag fick dessutom jobba på min favorit avdelning igen och den lilla stund i deras närhet, skänkte mig mer energi inför kommande promenader. Visst var veckan nervös och svetten rann och jag bet i läppen, jag ville ju bara göra allting rätt och blev nästan chockad varje gång de första två dagarna, när de jag jobbade åt sa att jag gjort rätt eller verkade glada för att jag var där. 3:e dagen gick så bra, att det kändes som jag hade gjort det hela tiden. Jag hade börjat slappna av och skymtade inte ens någon svettdroppe, bara massa leende. Jag har dessutom skickat efter min egen röda fara som står i Skåne, sen jäklar kommer jag fara som ett skott runt stan! Jag lämnade en bunte helgrapport och låste dörren med ett leende, även om jag var och är även i dag, galet trött, så känns det skönt att veta att jag har gjort massa bra denna helgen. Så bra, att de ringde in mig för jobb igen, redan denna veckan och jag ser redan nu fram emot detta. Alltid kul med pengar, men ännu roligare att få chanse att glädja och hjälpa andra. Tack Attendo! "En del av att bli lycklig är att få engagera sig i andra människor" // En forskare i P3 för några veckor sedan som pratade om hur man finner sin lycka

Inga kommentarer: