måndag 28 mars 2011

Tillbaka till verkligheten...eller?


Ja vad är verklighet, läskig fråga som aldrig kommer få ett enat svar, så nu skiter vi i den. Jag var i alla fall tillbaka i skolbänken i dag, efter mina 4 veckor ute i arbete. Jag fick mig en liten chock när jag såg alla sidor med frågor om Medicinsk grundkurs, som ska bearbetas på 4 veckor, samtidigt som jag ska validera av datorkunskap.

Blev svett vid bara tanken, men jag har gett mig fan på att jag ska klara det. Jag var för visso bara svett i någon timme, sen kom jag in i skolrytmen igen och kände mig som hemma och skuttade som vanligt fram igenom korridorerna med ett leende.

På tal om leende, det här skrev jag på twitter för en massa veckor sen:
Rektorn på min skola består bara av en sak:Ett stort varmt leende som hoppar fram av glädje.Han är sån, oavsett dag. Det glädjer mig

Fast jag har fortfarande inte berättat det för honom, att jag faktiskt ser hans glädje. Önskar alla skolor hade en sån trevlig rektor som vi.
Jag börjar den nya veckan med att ta ledigt från studier för att mysa med pojkvän. I veckan kommer en beställd bok om medicinsk grundkurs till biblioteket som jag har beställt och i morgon ska jag bekanta mig med Fass lexikon, min nya bästis. Jag tror på min vecka. Tror du på din vecka?

Inga kommentarer: