lördag 26 mars 2011

Attendo Lindbacken

Var tog tiden vägen, 4 veckor bara for förbi och nu är praktiken slut. Jag ångrar inte en minut att jag satte min fot på omvårdnads programmet i Säffle, jag ångrar inte heller att jag blev placerad på Attendo Lindbacken i Säffle, men dock känns det tungt att det är slut på det obligatoriska dagarna.

Varje dag var ett äventyr på sitt eget lilla sätt och man fick uppleva en massa leende och tokigheter varje dag, både från de boende och personalen. Underhållning av bland annat Trio med Bumba, en härlig duo med terapeuter, ett fint litet fik och en alldeles egen sång.

Första dagen jag började var min handledare sjuk och en härlig liten dam med massa energi från andra avdelningen tog hand om mig. Dagarna efter åkte hon på semester, men lagom till min sista dag, på självaste våffeldagen kom hon ut med härligt gräddade våfflor med tillbehör och berättade om sin varma resa som hennes nu brunbrända kropp vittnade om.

Jag gav mitt allt utan att behöva anstränga mig och det var en magisk känsla när jag förstod detta igår, när jag för sista gången som praktikant stängde mitt omklädnings skåp.
Förr har jag alltid ansträngt mig för att passa in, duga till och vara al
la till lags.

Jag gick in på Attendo Lindbacken med inställningen av att vara den jag är och jag är varken överdriven eller undergiven, jag bara glider fram med ett leende och hjälper mer än gärna till för att då mötas av någon annans leende som bara det visar att jag gjort något bra.

Jag ler åt det lilla och detta gav mig ett gott rykte, ett rykt jag vill hålla i hårt och vill få alla att förstå att ett leende säger mer än tusen ord och är värt mer än guld i rikedom, med andra ord en gyllene erfarenhet och det vill jag absolut säga att jag fått av min tid på Attendo Lindbacken. Dit jag snart återkommer, men då inte längre som praktikant.

Tills dess tänker jag följa dem via http://attendolindbacken.blogspot.com/ som skrivs av den mest spralligaste tjej jag någonsin träffat och som också är rösten bakom Attendo Lindbackens egen sång - Välkommen hit, som hon skrev och sjöng in och som jag hoppas utvecklar sig till något mer för det är en otroligt fin låt!



Önskar all person en fortsatt trevlig vår, tills vi möts igen!

Inga kommentarer: