onsdag 30 mars 2011

Minnen -Dominikanska republiken år 2000


Ja från en rytm till en en annan. Bachatcha och Merengue, två intensiva sensuella danser där man ska röra på fläsket och hålla sin danspartner nära. Har du höftproblem ska du undvika dessa danser. Familjen, jag och en sjukt massa minnen. Kulturen var magnifik och naturen var sagolik. Det värsta minnet med den resan var nog att jag var blond, bästa minnet måste varit när jag fick åka på disko tillsammans med underhållningsgänget och de såg till att jag hade kul och tog mig säkert hem när allt var slut och slutligen Mala Fe, säg någonstans denna Ko låten inte spelades. Han var ju Merenguen själv och just därför minns jag denna låten. Förresten, ska ni till Västindien någon gång rekommenderar jag absolut att besöka denna vackra ö som innehåller två länder!

Inga kommentarer: