måndag 28 mars 2011

För er som inte visste: JAG TOKÄLSKAR NEELIX


För mig som "stampare" hade det ultimata varit att få se Neelix live på en festival utomlands i något varmt land. Vara en av dem bland folkmassan som njuter till fullo av hans härliga låtar och bara låter musiken gå in genom tårna, rätt in i själen för att måla den i regnbågens alla färger och slutligen ut genom fingertopparna, det är stamp för mig, detta är lycka.

För er som inte visste är jag en inbiten trancelyssnare och var mycket på trancefester nere i Malmö , där dansade häcken av mig, till just den här typen av trance och som jag njöt!
Jag känner mer än en person som skapar denna typen av musik och jag gläds åt deras personliga eller stora framgång. Neelix, känner jag dock inte, men han har levererat sjukt bra låtar som inte går att stå still till och volymen, ja den är maxad.

Min bästa vän hemma i norra Skåne spelade en låt med Neelix för mig för snart 4 år sen och jag blev som frälst både av musiken, festerna och gemenskapen och glädjen som detta förde till mitt liv.Ett tag var jag på Stamp, flera gånger i månaden och jag körde många mil för att komma dit och skaffade mig fler och fler vänner som förstod min passion.

Jag och min bästa vän snackade alltid på att dra tillsammans utomlands och har haft så många möjligheter att få följa med på Fullmoon Festival, i Tyskland, men när det väl är dags så är det alltid något som ska hindra.
Är 2012, äntligen mitt festivalår? Jag vill det i alla fall!

Favoritlåt med Neelix - Ask the right questions!

Inga kommentarer: