tisdag 16 mars 2010

Sömnlös i smärtor

I flera timmar har smärtorna hemsökt mig. Långt ifrån första gången det sker, men dock första gången på länge som det hållt på fram och tillbaka i lite mer än en vecka. Det påminner om magknipet man får när man är hungrig i kombination med en illamående mättnadskänsla i form av en jätte svullen mage som får det att värka i ryggen. Som sagt inte första gången, jag lider sen barnsben av magproblem, men sen en tid tillbaka, ja alltså innan den här pendlande veckan och även nu, så finns det ingen anledning för min mage att krångla så brutalt. Värken lurar in mig i en svidande trötthet och ett snurrigt illamående. Jag har medicin som alltid brukar verka rätt snabbt och hårt, men efter nästan 5 kurer eller mer så känns det som att mitt nya bekymmer i magen inte vill låta sig rubbas, utan gör mig i stället ännu mer svullen med hjälp av medicinen.Jag vill ge av en stor rap utan dess like, jag vill spy, jag vill kunna äta något lindrande och bara krypa ner under täcket och blunda de sista timmarna som är kvar av denna kyliga natt. Lönlöst, inget händer. Inget kommer varken in eller ut. Jag känner mig bara uppsvälld och uppgiven. Jag ska testa svepa den sista Coca colan jag har, kolsyran kan bli min hjälte, men sockret där i kan komma till att bli en motsats. Klockan tickar, jag kan inget annat än chansa......

Inga kommentarer: