måndag 1 mars 2010

Del 2 av perfekt galen helg!

Denna helgen tillhör de helger jag aldrig vill glömma!
Lördag: Vaknade lite innan 10, drack kaffe, kolla på tv och snacka skit. Sen bar det av till ett vårlikt Karlshamn för att leta present i typ 2 timmar. Ingen lycka den här gången heller. Är jag kräsen tro? Pausade och slängde i mig en kebabtallrik, vilket orakade trötthet så väl på bussen vid 13:45 somnade jag och det resulterade i att jag hamnade i Olofström. Suck! Jag raggade skjuts och sprang runt och frös. Som tur va kunde en rektorns son hämta mig så jag var hemma lagom till halv fyra. Var bara att slänga sig i duschen innan det bar av mot internatet för att hämta folk till Näsum. Sen var det racer fart till Bromölla för att där visste jag att presenten fanns. Efter en massa spring så nådde jag äntligen Dennis bostad vid ca 17:15. Där höll han och Sandra på att sminka sig för fullt. Vi drack kaffe, förberedde och sminka oss för att vid 19:00 ramlade den första gästen in till Dennis 26 års fest. Vi var sjukt mycket människor där, vissa bekanta sen tidigare och vissa fullare än andra. Alla var jätte mysiga och dunder trevliga. Det flödade av Aqua tini, Xider, öl, grogg , tequila och öl för min del. Framåt 23:30 och efter sista dansen så gick taxibussen till Brasseriet. Jag kom dit med en av Dennis syskon och fick mig en liten chock. Det var dansbandskväll med coverband. Åldern var någonstans mellan 18-65 och alla verkade svin fulla. Ja var bara att svälja, när dennis kom svalade vi massa Orgasmer och sen for vi ut på dansgolvet och öste. Tror bandet gillade mig eftersom jag fotograferade dem en sjukt massa. Det var ju inget fel på dom och deras röster bara på deras låtval. Tur man kände en av vakterna där sen många år tillbaka för då hade jag någon att gnälla för. Vi var där till stängningsdags sen blev vi skjutsade hem till Dennis på efterfest som säkert varade en timme. Efter det deckade jag tungt i Dennis säng. Grabbarna var jätte snälla och lät mig snarka ut och hur och när jag kom hem på söndagen minns jag knappt men hem kom jag och sov fram tills familjen kom hit med den lilla, sen käkade vi tillsammans. Efter att dom åkt så deckade vi igen. Fy fan vilken underbar helg, vilken underbar musik och vilka underbara vänner jag har. Love it!

På Dennis 26 års fest den 27/2 foto: Cecilia M.

Inga kommentarer: