måndag 22 mars 2010

Är mitt liv för trist just nu för mitt kreativa tänkande?

I höstas flödade mitt huvud av texter och dikter. Mitt liv var upp och ner, men ändå vackert.
Jag hade hittat detaljerna i livet. Skrivandet var min meditation.

Nu, massa månader sitter jag här med ett liv som går upp och ner, men finner aldrig någon ro till att skriva och när jag väl skriver känns det mer som att jag skriver mest för skrivandets skull i stället för min egen. ..

Trots att mitt liv är mer kaotiskt med alla framtidsplaner, kärleksbestyr, vänner, dottern och uteliv och får mig att sprudla av tankar blir det bara ett tomt papper när jag väl hinner skriva.

Senast, jag hade något kreativt i hjärnan var när jag var på Burger king vid bion, när jag såg alla människor eller efter mötet med Jambo.

Så om inte tidigare, så typ i natt när John Blund ska få älska mig till sömns som inspiration inför vårt diktande i skolan i morgon. Han brukar väcka tankar i alla fall.

Jag har inte gett upp hoppet om att hitta min skrivande hand igen, men det är segt att inte hitta den när jag behöver den!!!

Nu ska jag kalla på john blund så vi kan skapa den passionen bara vi kan skapa...Puss på er!

Inga kommentarer: